Parokrotnie już pisałem o pracach nad zmianą ustawy o Publicznym transporcie zbiorowym:
http://www.ludwiczak-radcaprawny.pl/2016/09/zmiana-ustawy-o-publicznym-transporcie.html
http://www.ludwiczak-radcaprawny.pl/2016/09/zmiana-ustawy-o-publicznym-transporcie_15.html
http://www.ludwiczak-radcaprawny.pl/2016/10/zmiana-ustawy-o-publicznym-transporcie.html
Kiedy dwa tygodnie temu składałem życzenia Noworoczne, wielu przedstawicieli Samorządów terytorialnych pytało mnie: "Panie Mecenasie, a co będzie z tą ustawą o Publicznym transporcie zbiorowym? Czy jest sens w świetle zapowiedzi i projektów Ministerstwa, wszczynać procedury wyboru operatora?".
Muszę się przyznać z bólem serca, że nie wiem w dzisiejszych czasach czy np. w ciągu 24 godzin nowa treść ustawy o Publicznym transporcie zbiorowym nie zostanie uchwalona, podpisana i opublikowana.
Nie mogę więc zagwarantować czy, kiedy i jak się zmieni lub nie zmieni.
Uważam, jednak, że Samorządy terytorialne już dawno powinny wybrać operatorów, jednocześnie naciskając na władzę ustawodawczą by zmieniła ustawę w sposób wzmacniający publiczny transport zbiorowy i zapewniający jego zrównoważony rozwój przy równym i powszechnym dostępie.
Choćby (czy raczej głównie :-) ) przez wprowadzenie możliwości przyznania operatorom przez Samorządy terytorialne prawa wyłączności.
Mam nadzieję, że do końca tego roku wszystkie Samorządy terytorialne wykonują swój obowiązek i wybiorą operatorów a władza ustawodawcza nie zmieni ustawy w sposób proponowany ostatnio przez Ministerstwo czy Senat.
Czego sobie i Państwu życzę :-)