Zarówno rozporządzenie (WE) nr
1370/2007 jak i ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nakłada na
Organizatora obowiązek publikacji
ogłoszenia o zamiarze rozpoczęcia procedury przetargowej albo o zamiarze
bezpośredniego przyznania zamówienia.
Porównując obydwie regulacje można zauważyć
drobne różnice.
Pierwsza różnica dotyczy wyjątku
od reguły (czyli ogłoszenia co najmniej rok wcześniej), tj. ogłoszenia w
przypadku gdy umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu
zbiorowego ma dotyczyć świadczenia tych usług w wymiarze mniejszym niż 50 000
kilometrów rocznie. Ustawa nakazuje opublikować ogłoszenie co najmniej sześć
miesięcy wcześniej, a Rozporządzenia pozwala nie publikować ogłoszenia.
Druga różnica dotyczy publikacji
zmian informacji, z których składać musi się przedmiotowe ogłoszenie. Ustawa
mówi, że w przypadku zmiany informacji, o których mowa w art. 23 ust. 4 pkt 1-3, organizator
niezwłocznie zamieszcza ogłoszenie o tej zmianie, przy czym zmiana informacji,
o których mowa w ust. 4 pkt 1-3, nie może nastąpić później niż do upływu połowy
okresów określonych w ust. 1.
Rozporządzenie natomiast mówi
tylko, że w przypadku zmiany informacji po ich
opublikowaniu, właściwy organ niezwłocznie publikuje odpowiednie sprostowanie.
W tym miejscu chciałbym zwrócić
uwagę, że zarówno ustawa jak i rozporządzenie nie dopuszcza zmiany daty
rozpoczęcia procedury bezpośredniego przyznania zamówienia lub rozpoczęcia
procedury przetargowej.
Oczywiście tematyka publikacji
nie została wyczerpana w niniejszym wpisie. Zainteresowanych proszę o kontakt.