Polski ustawodawca wprowadził w Prawie
zamówień publicznych (Pzp) zamówienia in house jako podtyp zamówienia z wolnej
ręki (art. 67 ust 1 pkt 12), 13) i 14) Pzp).
A w punktach wygląda ona tak:
1. Fakultatywne ogłoszenie Zamawiającego o
zamiarze zawarcia umowy (art. 66 ust 2 Pzp). Możesz je umieścić odpowiednio w
Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazać do Urzędu Publikacji Unii
Europejskiej po wszczęciu postępowania. Powinno zawierać co najmniej:
1)
nazwę (firmę) oraz adres zamawiającego,
2) określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia,
3) uzasadnienie
wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki,
4) nazwę
(firmę) albo imię i nazwisko oraz adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza
udzielić zamówienia.
2. Negocjacje
Zamawiającego z jednym Wykonawcą.
3. Zamieszczenie
przez Zamawiającego a stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a
jeżeli nie ma takiej strony, na swojej stronie internetowej, informację o
zamiarze zawarcia umowy (art. 67 ust. 11 Pzp), zawierającą co najmniej:
1) nazwę
i adres zamawiającego,
2) określenie
przedmiotu zamówienia i wielkości lub zakresu zamówienia,
3) szacunkową
wartość zamówienia,
4) nazwę
i adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia,
5) podstawę
prawną i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki,
6) planowany
termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy,
7) informację
o terminie i odpowiednio zamieszczeniu lub opublikowaniu ogłoszenia o zamiarze
zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2 Pzp, jeżeli zostało zamieszczone
lub opublikowane albo informację, że takie ogłoszenie nie zostało zamieszczone
lub opublikowane.
4. Zawarcie
umowy po upływie co najmniej 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o których
mowa w pkt 3 (art. 66 ust 12 Pzp). Jeżeli w
sprawie zostanie wniesione odwołanie, to zamawiającego obowiązuje zakaz
zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia
kończącego postępowania odwoławcze (art. 183 ust. 1 Pzp).
5. Po
zakończeniu postępowania, Zamawiający niezwłocznie, ale nie później niż w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, zamieszcza na stronie podmiotowej
Biuletynu Informacji Publicznej, a jeżeli nie ma takiej strony, na swojej
stronie internetowej informację (art. 67 ust 13 Pzp) o:
1) udzieleniu
zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12-15 Pzp, zawierającą co najmniej:
a) nazwę
i adres zamawiającego,
b) określenie
przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia oraz wartości zamówienia,
c) nazwę
i adres wykonawcy, z którym została zawarta umowa,
d) podstawę
prawną i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia,
e) termin
realizacji zamówienia i czas trwania umowy,
f) informację
o terminie i miejscu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, o którym mowa w
art. 66 ust. 2, jeżeli zostało opublikowane albo informację, że takie ogłoszenie
nie zostało opublikowane,
g) informację
o terminie i miejscu zamieszczenia lub opublikowania ogłoszenia o udzieleniu
zamówienia, o którym mowa w art. 95 ust. 1 i 2 Pzp,
albo
2) nieudzieleniu
zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12-15 Pzp, zawierającą co najmniej:
a) nazwę
i adres zamawiającego,
b) wskazanie
informacji, o której mowa w art. 67 ust. 11 Pzp.
Oczywiście będziesz potrzebował wcześniej audytu i ew, uchwał właściwych organów.
KONIEC :-)