W trakcie swojej praktyki,
spotykam się z takim pytaniem: „Czy rekompensata za realizację powierzonych usług
w zakresie publicznego transportu zbiorowego będzie stanowiła obrót podlegający
VAT w rozumieniu art. 29 ustawy o VAT i tym samym podlega opodatkowaniu?”.
Strona Kancelarii i blog o Compliance, Sygnalistach, RODO, GDPR, prawie gospodarczym, zarządzaniu, zamówieniach in house i paru innych ciekawych rzeczach
poniedziałek, 25 stycznia 2016
poniedziałek, 18 stycznia 2016
Publiczny transport zbiorowy cz. 3
Dzisiaj zgodnie z obietnicą
chciałbym napisać parę słów na temat wyboru operatora przez organizatora.
Zgodnie z art. 19 ustawy o
publicznym transporcie zbiorowym, organizator:
1.
dokonuje wyboru operatora w trybie:
1)
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z
późn. zm.) albo
2)
ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty
budowlane lub usługi (Dz. U. z 2015 r. poz. 113) albo
3)
bezpośrednio zawrzeć umowę o świadczenie usług w
zakresie publicznego transportu zbiorowego, w przypadkach o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
2. może realizować przewozy w ramach publicznego
transportu zbiorowego w formie samorządowego zakładu budżetowego.
czwartek, 14 stycznia 2016
Czy podmiot wewnętrzny może startować w przetargach?
Ostatnio usłyszałem takie
pytanie: „Panie Mecenasie, nasza spółka ma powierzenie Rozporządzenia (WE) nr
1370/2007, czy możemy samodzielnie albo za pośrednictwem spółki córki startować
w przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie Pasażerskiego
transportu publicznego w innym mieście?”.
środa, 6 stycznia 2016
Publiczny transport zbiorowy cz. 2
Kto jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego?
Definicja legalna brzmi: „-
właściwa jednostka samorządu terytorialnego albo minister właściwy do spraw
transportu, zapewniający funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego na
danym obszarze; organizator publicznego transportu zbiorowego jest
"właściwym organem", o którym mowa w przepisach rozporządzenia (WE)
nr 1370/2007”.
Do zadań organizatora należy:
1) planowanie rozwoju transportu;
2) organizowanie publicznego
transportu zbiorowego;
3) zarządzanie publicznym transportem
zbiorowym.
wtorek, 5 stycznia 2016
Restrukturyzacja przedsiębiorstw cz. 2
W ostatnim poście pisałem o
restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Natomiast w listopadzie
informowałem o wejściu w życie w dniu 1 stycznia 2016 r. ustawy z dnia 15 maja
2015 r. Prawo
restrukturyzacyjne.
Przedmiotowa ustawa reguluje:
1) zawieranie
przez dłużnika niewypłacalnego lub zagrożonego niewypłacalnością układu z
wierzycielami oraz skutki układu;
2) przeprowadzanie
działań sanacyjnych.
środa, 30 grudnia 2015
Restrukturyzacja przedsiębiorstw cz. 1
Program restrukturyzacji Spółki powinien
zakładać szereg zadań, o różnym charakterze, różnych implikacjach i różnym
horyzoncie realizacyjnym. Program ten, powstając w wyniku gruntownej analizy
przedsiębiorstwa, powinien stawiać sobie za cel ekonomiczne wzmocnienie
Przedsiębiorstwa, w wyniku, którego restrukturyzowany podmiot stanie się
samowystarczalnym, silnym podmiotem gospodarczym, oferującym wysokiej jakości
usługi lub dostawy.
wtorek, 29 grudnia 2015
Publiczny transport zbiorowy cz. 1
W
dniu 1 marca 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie
zbiorowym.
Określa ona:
1) zasady organizacji i funkcjonowania
regularnego przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym realizowanego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w strefie transgranicznej, w
transporcie drogowym,
2) zasady
finansowania regularnego przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym, w
zakresie przewozów o charakterze użyteczności publicznej, realizowanego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w transporcie, o którym mowa w pkt. 1.
Subskrybuj:
Posty (Atom)